Atribuții

tot ce trebuie să știi despre admiterea la UMFST

Responsabilitățile unui digital marketing specialist:

Specialistul în marketing digital îl identificăm în cadrul agențiilor de marketing și publicitate, fiind parte a uneia din echipele de Social Media, Online Marketing sau de Strategie. De asemenea, el poate fi angajat și de către o companie, multinațională, fiind responsabil cu coordonarea activităților de marketing dar și cu gestionarea relației cu o agenție subcontractată sau o cu altă parte terță.

Fișa postului unui digital marketer conține responsabilități precum:

  • gestionarea comunicării unei companii în mediile digitale (social media, website, platforme asociate)
  • stabilește obiectivele și strategia de marketing;
  • întocmește lista de obiective pe care ar urma să le genereze campaniile planificate;
  • stabilește bugetele necesare în atingerea obiectivelor, dar și canalele cele mai potrivite pentru o strategie integrată de succes;
  •  selectează şi aplică cele mai de succes strategii şi tactici de marketing;
  • investighează şi analizează rezultatele campaniilor, la intervale scurte de timp, optimizând în permanență campaniile care rulează;
  • monitorizează factorii financiari şi tehnologici care afectează oportunitățile de pe piaţă;
  • redactează planul editorial pentru diversele canale de comunicare – platformele de social media Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Blog;
  • gândește, împreună cu designer-ul, concepte creative pentru clienții pe care îi reprezintă sau pentru propriul angajator.

Condițiile/ mediul de lucru:

  • Activitățile specialistului în marketing digital se pot desfășura în cadrul mediului de lucru propus de angajator sau, în alte cazuri, în funcție de profilul angajatorului sau a tipului de colaborare stabilit cu clientul, acesta poate alege să lucreze remote – de acasă, de la un hub sau dintr-un spațiu de lucru cu efecte și rezultate favorabile în munca întreprinsă. 
  • Activitatea specialistului poate viza un program fix, de 8, 6 sau 4 ore, sau poate fi gândită în funcție de obiectiv, pe o perioadă determinată. 
  • Specialiștii de marketing digital pot avea libertate de decizie, în cazul în care ocupă o  funcție de management sau acțiunile acestora pot fi limitate, intrând sub coordonarea unui director de departament. Sunt foarte frecvente interacţiunile interpersonale faţă în faţă, dar și online, în relația cu colegii, superiorii sau clienții pe care îi consiliază.