Competențe dobândite

tot ce trebuie să știi despre admiterea la UMFST

Domeniul de studii Administrarea Afacerilor

Programul de Studii Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor

Competenţe profesionaleCompetenţe explicitate prin descriptori de nivel
    C1. Realizarea prestațiilor in comerț, turism si serviciiC1.1 Definirea adecvată a conceptelor şi principiilor specifice teoriei economice, precum şi a celor din domeniul comerţului, turismului şi serviciilor C1.2 Explicarea şi interpretarea de date si informaţii din punct de vedere cantitativ şi calitativ, pentru formularea de argumente şi decizii concrete asociate comerţului, turismului şi serviciilor C1.3 Rezolvarea problemelor în contexte bine definite asociate: conceperii, planificării şi executării de activităţi în cadrul firmelor de comerţ, turism şi servicii C1.4 Culegerea şi prelucrarea de date din surse documentare alternative şi din activitatea curentă, pentru evaluarea factorilor care influenţează realizarea prestaţiilor în organizaţiile din comerţ, turism şi servicii C1.5 Realizarea de proiecte profesionale prin utilizarea conceptelor, principiilor şi metodelor specifice domeniului comerţ, turism, servicii
C2. Comercializarea produselor/serviciilorC2.1 Descrierea modalităţilor de concepere a produsului turistic, a tehnicilor de comercializare şi a comportamentului agenţilor economici în contextul creat de legislaţia şi regulamentele aferente în vigoare. C2.2 Explicarea şi interpretarea fluxurilor si a tehnicilor de comercializare diferenţiat după natura produselor şi serviciilor C2.3 Aplicarea unor modele şi instrumente de organizare a spaţiilor de vânzare şi depozitare C2.4 Analiza critic-constructivă a relaţiilor dintre consumatorii şi furnizorii specifici domeniului comerţ, turism şi servicii C2.5 Fundamentarea de planuri de comercializare, de oferte, de programe de promovare – publicitate, promovare directă, relaţii publice, marketing direct
 C3.1 Definirea conceptelor privind cererea şi oferta de bunuri şi servicii, inclusiv în activitatea de turism, a comportamentului consumatorilor şi a normelor de protecţie a acestora
C3. Gestionarea relațiilor cu clienții si furnizoriiC3.2 Explicarea şi interpretarea fenomenelor şi proceselor economice specifice comerţului, turismului şi serviciilor pe baza conceptelor privind cererea şi oferta de servicii şi a comportamentului consumatorilor C3.3 Rezolvarea de probleme simple, bine definite, asociate vânzării produselor, inclusiv a celor turistice, prin consilierea clientului în luarea deciziei de cumpărare C3.4 Fundamentarea de studii şi analize, organizatorice şi de eficienţă a activităţii firmelor în vederea acordării de consiliere şi asistenţă C3.5 Consiliere şi asistenţă prin elaborarea de proiecte profesionale care răspund problemelor concrete ale clienţilor
C4. Gestionarea si alocarea resurselor materiale si financiareC4.1 Descrierea conceptelor şi principiilor evidenţei contabile aplicate în finanţarea activităţilor de comerţ, turism, servicii, precum şi a metodologiei şi indicatorilor de fundamentare a alocării resurselor C4.2 Explicarea şi interpretarea de situaţii/procese concrete din domeniul comerţului, turismului şi serviciilor pe baza conceptelor şi principiilor evidenţei contabile şi a utilizării indicatorilor pentru explicarea şi interpretarea situaţiilor analizate C4.3 Elaborarea de calcule pentru diferite situaţii alternative (variante decizionale) în alocarea de resurselor C4.4 Fundamentarea necesarului de resurse materiale şi financiare în raport cu cerinţele volumului şi eficienţei organizaţiilor de comerţ, turism, servicii C4.5 Participarea la fundamentarea de studii de prefezabilitate şi fezabilitate a investiţiilor pentru afaceri
C5. Asigurarea calităţii prestaţiilor in comerț, turism si serviciiC5.1 Definirea adecvată a conceptelor şi principiilor specifice managementu-lui calităţii aplicat serviciilor C5.2 Explicarea şi interpretarea unor variate tipuri de concepte, situaţii şi procese asociate sistemelor de asigurare a calităţii în servicii C5.3 Aplicarea unor principii şi metode de bază pentru rezolvarea de probleme/situaţii specifice asigurării calităţii în comerţ, turism şi servicii C5.4 Evaluarea şi particularizarea metodelor şi modelelor de asigurare a calităţii la specificul organizaţiilor de comerţ, turism şi servicii C5.5 Realizarea de studii secvenţiale de implementare a calităţii pentru cazuri practice bine definite în condiţii de asistenţă calificată
C6. Asistenţă în managementul resurselor umaneC6.1 Identificarea adecvată a conceptelor legate de planificarea, organizarea, coordonarea şi controlul activităţii resurselor umane în contextul specificităţii pieţei muncii din domeniul administrării afacerilor C6.2 Explicarea şi interpretarea de situaţii/procese concrete din domeniul administrării afacerilor pentru interpretarea corectă a evoluţiilor pieţei muncii şi a evoluţiilor din interiorul firmelor în ceea ce priveşte angajaţii C6.3 Rezolvarea de probleme, situaţii, studii de caz specifice resurselor umane: recrutare, selecţie, motivare, salarizare, orarul de muncă., formare. C6.4 Estimarea necesarului de resurse umane în raport cu cerinţele de volum şi eficienţă a organizaţiei C6.5 Fundamentarea de proiecte de recrutare, selecţie, motivare, salarizare a resursei umane din domeniul administrării afacerilor
Competenţe transversaleCT1. Aplicarea principiilor, normelor şi valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă riguroasă, eficientă şi responsabilă CT2. Identificarea rolurilor şi responsabilităţilor într-o echipă plurispecializată şi aplicarea de tehnici de relaţionare şi muncă eficientă în cadrul echipei CT3. Identificarea oportunităţilor de formare continuă şi valorificarea eficientă a resurselor şi tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare