Atribuții

tot ce trebuie să știi despre admiterea la UMFST

Ce lucrează un specialist în relații publice, în general:

Practicanţii unei astfel de ocupaţii se angajează în crearea şi promovarea

amabilităţii faţă de indivizi grupuri sau organizaţii prin scrierea sau selectarea materialului publicitar favorabil şi transcrierea acestuia prin diferite mijloace de comunicare în masă. Iniţiază şi organizează prezentări şi compune discursuri.

  • Pregăteşte şi editează publicaţii organizatorice pentru auditoriu intern sau extern incluzând scrisori ale angajaţilor şi rapoarte ale acţionarilor;
  • Răspunde cererilor pentru informaţii de la surse media sau alte surse desemnate cum ar fi – purtători de cuvânt sau alte surse acreditate;
  • Stabileşte şi păstrează relaţii de cooperare cu reprezentanţii comunităţii, ai consumatorilor, angajaţilor sau ai grupurilor de interese publice;
  • Planifică şi coordonează dezvoltarea şi comunicarea programelor de informaţii pentru a păstra percepţia favorabilă a publicului şi a acţionarilor privind planul şi realizările unei organizaţii;
  • Se consultă cu departamentul de producţie şi sprijină personalul pentru a crea şi coordona realizarea de reclame şi promoţii;
  • Pregăteşte apariţiile în public, discursurile sau expunerile pentru clienţi, pentru a creşte gradul de informare asupra produselor şi serviciilor şi promovează amabilitatea;
  • Studiază obiectivele, politica de promovare şi necesităţile de organizare pentru a dezvolta strategiile relaţiilor cu publicul care vor influenţa opinia publică şi vor promova idei, produse, servicii;
  • Pregăteşte reprezentanţii clienţilor în comunicarea eficientă cu publicul şi cu angajaţii;
  • Se consultă cu alţi manageri pentru a identifica tendinţele şi interesele principale de grup şi se preocupă să ofere sfaturi în deciziile de afaceri;
  • Se consultă cu agenţiile de publicitate, sau cu personalul acestora pentru a organiza campanii promoţionale în toate tipurile de media pentru produse, organizaţii sau persoane.

Condițiile/ mediul de lucru:

  • Majoritatea activităţilor se desfăşoară în spaţiu protejat
  • Cele mai multe sarcini sunt nestructurate şi executate cu presiune de timp
  • De obicei munca se desfăşoară după un orar fix
  • Au liberate de decizie şi suportă consecinţele erorilor
  • Sunt foarte frecvente interacţiunile interpersonale faţă în faţă, comunică şi stabileşte relaţii cu ceilalţi